[Press SWE] Rayvr – vi kör på!

6 September, 2017
madison-nickel-43821
[Press ENG] Rayvr – going forward!
6 September, 2017

Vi har ett galet år bakom oss med mängder av lärdomar. Vi startade Rayvr förra sommaren med målet att bli ett nischat mediebolag som med immersiv teknik skulle demokratisera live-upplevelser. Det var för tidigt, och efter ett antal “pivots” har vi nu ett erbjudande som har fått fäste på marknaden. Rayvr är idag ett B2B-företag som löser verkliga problem, för våra kunders räkning, genom att applicera immersiv teknik (VR/AR). Vi erbjuder konceptualisering, teknikutveckling, produktion samt aktivering. Verktygen vi skapar används för visualisering, beslutsstöd eller utbildning/träning. Vi har också en white label-produkt som hjälper kunder att enkelt kunna paketera sitt VR-innehåll i en egen app, som kräver minimal utveckling, för distribution på iOS och Android.

Vi driver idag flera centrala kundprojekt som utvecklas och levereras under hösten och parallellt fortsätter vi att ligga i framkant genom att kontinuerligt utveckla prototyper på befintliga och kommande plattformar (t ex ARKit och ARCore) för att bibehålla positionen som tankeledare i branschen.

Anders kommer nu att ta över VD-rollen för Rayvr då Cecilia har valt att anta rollen som VD för Hemnet. Cecilia har valt att investera i Rayvrs framtid, hon blir kvar som delägare och bibehåller sin plats i styrelsen. Övriga medarbetare i bolaget fortsätter i samma roller som tidigare och vi inleder jakten på tech- och säljtalanger som vill vara en del av den resa som vi har påbörjat.

Under hösten kommer vi att berätta mer om de projekt som vi just nu utvecklar. Om ni vill uppleva riktig VR och förstå hur immersiv teknik kan addera värde i er verksamhet – kom förbi eller hör av er till oss!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn